tycker synd om alla som lever i oro.

Sverige är ett hyfsat rikt land inga krig inga jordbävningar. Men ändå problem som kanske är stora för oss, men ingenting om man jämför med i andra länder. Undra om man hade levt i krig eller nära en vulkan som kan få utbrott när som hälst tror ni då att man hade varit snällare mot varandra då? Hade man varit nöjd om man hade hälften så mycket kläder som en vanlig Svensson?

Hade man fortfarande sagt neeeej inte den maten den är äcklig? Det tror inte jag. Inte häller lika otacksam.

När jag blir stor skulle jag vilja ta med kläder och leksaker och åka till en familj som lever i krig i den där oron att veta i morgon kommer jag kanske att dö, eller min mamma eller min pappa. Och se hur glada dom blir för en leksak istället för att lägga lite kläder lådor som sägs ska gå till man i krig men man vet ju inte säkert och man får inte upp leva det själv inte se det med egna ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0